Všeobecná primární prevence

Co očekávat

Programy všeobecné primární prevence jsou určeny žákům ZŠ a studentům SŠ, tj. žákům mladšího i staršího školního věku a mládeži, v Praze a ve Středočeském kraji. Hlavním cílem programů je snaha předcházet vzniku a rozvoji rizikového chování v třídních kolektivech. Žáci a studenti jsou ve formativním věku, jejich hodnoty a normy se tak ještě vyvíjejí. Zároveň jsou ohrožováni tlakem vrstevnických skupin či negativními společenskými trendy, které by mohly mít vliv na rozvoj jejich sociálně nežádoucího chování. Zařazení programu má smysl ve třídách, v nichž není znám výraznější výskyt rizikového chování, na jehož prevenci je konkrétní program zaměřen.
Hlavním těžištěm programů je řada interaktivních aktivit individuálního i skupinového charakteru, jejichž průběh je vždy předmětem následné reflexe, v níž se mohou žáci lépe zamyslet nad vlastním i kolektivním jednáním. Aktivity ve skupinách jsou záměrně koncipovány tak, aby podporovaly zdravou kooperaci i mimo běžné koalice ve třídě. Výklad je prokládán řadou nácvikových, sebepoznávacích, výtvarných, pohybových či relaxačních technik. Lektorující programu v neposlední řadě podněcují diskuse nad vybraným tématem a vedou žáky k vzájemnému respektu. Výstupem každého programu je stručná závěrečná zpráva o jeho průběhu vč. nabídky návazných služeb – v případě indikace závažného problému ve třídě se může jednat např. o Program Selektivní prevence.
Všechny programy vycházejí ze sociálně osobností výchovy – mezi jejich zastřešující cíle patří podpora zdravého životního stylu, práce s pravidly, zajištění bezpečného prostředí, posílení dobrých vztahů ve třídě, nabídka sebezkušenostního seznámení se s tématem a poskytnutí informací o možnostech pomoci. Lektorující se snaží předat žákům takové znalosti, dovednosti a postoje, které by fungovaly protektivně ve vztahu k potenciálnímu rozvoji rizikového chování. Každý program má dále své specifické cíle. Vzhledem k tomu, že lektorující vždy přizpůsobují náplň programu aktuální situaci a naléhavým tématům ve třídě, může se stát, že nedojde k naplnění všech předem stanovených cílů.
Dlouhodobou praxí jsme si ověřili, že ideální délka bloku činí 3–4 vyučovací hodiny. Takováto časová dotace umožňuje navázat se třídou bližší kontakt, ponořit se v tématu hlouběji a realizovat více aktivit. Dvouhodinové bloky, které některé školy stále žádají, poskytují prostor primárně k předávání informací a samotní žáci v jejich závěru vyjadřují zklamání z nedostatku aktivit.
Nejste si jistí výběrem tématu nebo frekvencí prevence? Většina škol umožňuje svým žákům účast na bloku primární prevence 2x za školní rok. Nejlépe se nám spolupracuje se školami, které mají sestavený plán základních témat pro jednotlivé ročníky. Za osvědčený a efektivní způsob volby tématu považujeme takový, na němž se může podílet jak třídní učitel, tak třídní kolektiv jako takový. Proto jsme s některými školami vytvořili systém, kdy v 1. pololetí absolvují třídy „povinné téma“, které plánuje školní metodik prevence, a ve 2. pololetí si téma vybírá třídní učitel (ve spolupráci se třídou) dle aktuální situace v kolektivu. Přehled jednotlivých témat, doplněný o doporučení, v jakých ročnících je vhodné téma zařadit, vizte v sekci Nabídka.

Časté dotazy

Vyučující se do průběhu programu aktivně nezapojuje. V kruhu s žáky a žákyněmi sedí pouze lektorská dvojice, a vyučující má tak jedinečnou možnost vžít se do role pozorovatelesledovat projevy chování třídního kolektivu. Pokud je po programu domluvena konzultace, může vyučující sdílet své pozorování s lektorskou dvojicí a diskutovat o průběhu programu. 

Nikoli. Závěrečná zpráva z programu je důvěrný dokument. V případě potřeby však můžeme vyhotovit zprávu pro rodiče, která je kratší a obecnější než závěrečná zpráva z programu. 

Jeden a ten samý program s totožnou náplní určitě ne. Pokud však máte pocit, že je v dané třídě potřeba otevřít dané téma opětovně, lze na něj navázat, více jej rozvinout – zkrátka jít v daném tématu více do hloubky. V takovém případě je třeba komunikovat takovouto zakázku s koordinátorkou programu Primární prevence.  

Lektorská dvojice utvoří s třídním kolektivem kruh ze židlí a domluví se s žáky a žákyněmi na pravidlech programu, jejichž dodržování neustále hlídá a případná porušení ihned oslovuje a řeší. V programu se střídají dynamičtější aktivity, které mohou být ze své podstaty hlučnější, s aktivitami diskusního a reflektivního charakteru. Dodržujeme přestávky v délce, na kterou jsou žáci a žákyně zvyklí.  

Před programem probíhá krátká konzultace (v řádu minut), kdy lektorující zajímá aktuální situace ve třídě a specifika daného kolektivu. Stejně tak po skončení programu vzniká prostor pro společnou reflexi a sdílení pozorování z programu. U vztahových bloků následuje konzultace v délce 1 vyučovací hodiny (45 min.). 

Důrazně doporučujeme zvolit minimálně tříhodinový program, a to především na II. stupni. Během dvou hodin nelze předat dostatečné penzum informací ani realizovat smyslupné aktivity, a tím pádem není možné naplnit stanovené cíle programu. Vztahové programy na II. stupni NELZE realizovat ve dvou hodinách 

Po včasné dohodě určitě ano. Je však třeba počítat s tím, že cena takového programu bude vyšší oproti programům ze standardní nabídky.  

 

Prevence je nejúčinnější v momentě, kdy je včasná. Edukovat tedy např. žáky a žákyně 9. ročníku o rizicích alkoholu a kouření je zkrátka pozdě. V naší nabídce najdete u každého z témat doporučený ročník, rádi Vám také pomůžeme s vypracováním plánu primární prevence. Ideální je, když se na výběru tématu podílí třídní učitel, školní metodik prevence a popř. třídní kolektiv. 

 

Nabídka

Nabídka programů všeobecné primární prevence

VZTAHY

Třídní pravidla
(1. až 6. třída ZŠ) 
Cílem programu je vytvořit věcná a konstruktivní pravidla, která povedou k podporujícímu klimatu ve třídě. Tato pravidla směřují k minimalizaci nerespektujícího a
nevhodného chování a zajištění bezpečného třídního prostředí. Na tvorbě třídních pravidel se budou podílet žáci sami ve spolupráci s třídním učitelem.
Vztahy 1: emoce
(1. až. 4. třída ZŠ)
Cílem programu je pojmenovat základní spektrum emocí a pomoci žákům rozpoznávat a popisovat emoce. Třídní kolektiv bude seznámen s tím, že emoce jsou přirozenou součástí života a každý může prožívat různé
emoce v různých situacích. Žáci si navzájem předají tipy, jak s emocemi pracovat, jak na ně reagovat a jakým způsobem poskytovat podporu a porozumění těm, kteří nás obklopují.
Vztahy 2: komunikace
(2. až 5. třída ZŠ)
Program se zaměřuje na komunikaci především v oblasti mezilidských vztahů. Lektorující žákům představí jednotlivé složky a procesy komunikace a vysvětlí pojmy emoce,
empatie, konflikt a kompromis. Program žáky podporuje v rozvoji aktivního naslouchání a vyjadřování vlastních myšlenek a emocí.
Vztahy 3: kamarádství a respekt 
(3. až 5. třída ZŠ)
Program se zaměřuje na různé podoby kamarádství a důležitost vzájemného respektu. Jeho cílem je podpořit vytváření zdravého a respektujícího třídního klimatu, které napomáhá rozvoji pozitivních mezilidských vztahů. Program taktéž
seznamuje žáky s možnostmi konstruktivního řešení konfliktů (nejen) ve třídě. Lektorující spolu se třídou vymezí pojmy konflikt, žalování a šikana, poukáží na rozdíly mezi těmito pojmy i jejich častou dezinterpretaci.
Vztahy 4: spolupráce 
(3. až 5. třída ZŠ)
Program je koncipován tak, aby žákům zprostředkoval pozitivní společný zážitek a umožnil jim osvojit si principy úspěšné spolupráce v praxi, a to nejen v rámci běžných skupin ve třídě, ale také mimo ně. Cílem
programu je představit žákům principy dobré spolupráce a poskytnout jim prostor pro rozvoj komunikačních dovedností a schopnosti konstruktivního řešení problémů.
(Ne)zdravý kolektiv 
(6. až 8. třída ZŠ)
S pomocí lektorujících budou žáci identifikovat žádoucí a nežádoucí chování v kolektivu a ukáží si, jak posílit odmítavé postoje vůči bezohlednému a nerespektujícímu jednání.
Třídní kolektiv bude seznámen s pojmy šikana, konflikt, bezpečí, nepsaná pravidla a skupinové normy a s jejich významem pro třídní klima.
Hranice a důvěra
(6. až 9. třída ZŠ, 1. až 2. ročník SŠ)
Program přispívá k budování zdravých mezilidských vztahů, prevenci konfliktů a posílení celkové pohody a bezpečí ve třídě. Kromě tématu důvěry budou žáci/studenti
během programu seznámeni rovněž s jednotlivými druhy hranic, které se budou učit rozpoznávat a akceptovat jejich rozdílné úrovně a nastavení.
Agresivita a asertivita
(7. až 9. třída ZŠ, 1. až 2. ročník SŠ)
Cílem programu je posílit schopnost vyjadřovat své potřeby a názory s respektem k druhým, jejich potřebám a hranicím. Lektorující žákům/studentům osvětlí pojmy agresivita a
asertivita a seznámí je s principy asertivního chování a jeho výhodami. Žáci/studenti se dozvědí, jak efektivně vyjádřit svůj názor a jak se zdravě prosadit ve skupině.
Partnerství a sexualita
(1. až 9. třída ZŠ, 1. až 2. ročník SŠ)
Cílem programu je posílit u žáků/studentů zodpovědný postoj k vlastní sexualitě a intimitě. Třídní kolektiv si spolu s lektorujícími vyjasní informace o partnerském životě a sexualitě a vyvrátí případné mýty a omyly. Podoba programu je přizpůsobena věku a naladění ve třídě. V nižších ročnících je kladen důraz na vymezení
samotného pojmu sexualita a na seznámení se s nejrůznějšími podobami lidského těla. Se staršími žáky/studenty se zaměřujeme na budování schopnosti vymezit se vůči druhým a určit si své hranice. Žáci/studenti jsou povzbuzováni k pochopení a respektování vlastních i cizích individuálních potřeb a preferencí.

KYBERPROSTOR

Bezpečný internet
(1. až 3. třída ZŠ)
Cílem programu je posílit digitální gramotnost jednotlivých žáků tak, aby byli schopni používat internet a digitální technologie zodpovědně a bezpečně. Žáci se seznámí jak
s přínosy internetu, tak s riziky spojenými s jeho užíváním a vyzkouší si rovněž reagovat na nevhodnou komunikaci či nepatřičný internetový obsah.
Digitální gramotnost
(4. až 5. třída ZŠ)
Lektorující spolu se žáky pojmenují výhody a možná rizika používání digitálních technologií. Žáci získají rady a tipy, jak zvýšit svou digitální bezpečnost
a společně s lektorujícími zformulují zásady bezpečného užívání aplikací a sociálních sítí. Důraz je kladen na prevenci a řešení rizikových situací v online prostoru.
Vztahy v kyberprostoru
(6. až 7. třída ZŠ)
Program přispívá k posílení digitální gramotnosti a zvýšení povědomí o rizicích, kterým mohou žáci v digitálním světě čelit. Cílem programu je seznámit třídní kolektiv s pojmy kyberšikana, kybergrooming, 
kyberstalking a sexting a podpořit jej ve vytváření zdravých a bezpečných vztahů v kyberprostoru.. Žáci se zamyslí nad důsledky vlastního chování v internetovém prostředí a dozvědí se, jak předcházet rizikovým situacím či jak tyto situace případně řešit.
(Nad)užívání technologií
(6. až 8. třída ZŠ)
Program se zaměřuje na vědomé a zodpovědné užívání technologií. Cílem programu je naučit žáky rozpoznat varovné signály vznikající závislosti u sebe i u druhých a seznámit se s riziky, specifiky i důsledky netolismu. Žáci budou reflektovat, jakým
způsobem tráví čas na internetu a jak to ovlivňuje jejich každodenní život. Lektorující se spolu s žáky zaměří nejen na identifikaci negativních dopadů nadměrného užívání technologií, ale i na způsoby, jak nadužívání předcházet či jak jej později řešit.

ZDRAVÍ

Zdraví a rizikové chování
(1. až 4. třída ZŠ)
Program se zaměřuje na různé aspekty zdraví včetně identifikace rizikového chování a jeho dopadů na zdraví a duševní pohodu člověka. Cílem programu je posílit odpovědnost žáků za vlastní zdraví a bezpečí tím, že jim umožní
posoudit, co je zdravé, nezdravé a potenciálně nebezpečné. Žáci budou seznámeni s dopady životního stylu na vlastní zdraví a budou podpořeni v přijímání změn souvisejících s dospíváním.
Stres emoce
(5. až 7. třída ZŠ)
Cílem programu je podpořit žáky v přijímání a vyjadřování vlastních emocí a rozvíjet jejich emoční inteligenci. Žáci se seznámí s pojmy jako špatná nálada, úzkost, deprese či stres a dozvědí se, jak rozlišit prospěšný stres od stresu, který nám může škodit. Žáci budou
mít možnost podělit se se svými spolužáky o vlastní techniky vyrovnávání se s emocemi a napětím. Lektorující zároveň sami představí některé z metod práce se stresem a společně s třídním kolektivem si vyzkouší různé relaxační techniky.
Zdravé já
(7. až 9. třída ZŠ, 1. až 2. ročník SŠ)
Cílem programu je posílit psychickou odolnost a sebevědomí žáků/studentů. Program podporuje rozvoj pozitivního sebepojetí a sebehodnocení, poskytuje žákům/studentům nástroje a rozvíjí dovednosti, které jim
pomohou podporovat sebe i druhé v psychicky náročných situacích. Žáci/studenti budou seznámeni s riziky, která mohou plynout z nízkého sebevědomí a negativního sebepojetí.

SEBEROZVOJ

Život v rozmanitosti
(3. až 5. třída ZŠ)
Cílem programu je posilovat u žáků vlastní zodpovědnost a ohleduplnost vůči okolnímu světu i respekt k odlišnostem, a to nejen v rámci třídy, ale také v širším globálním kontextu. Žáci budou podporováni ve vnímání svého jednání
jako součásti většího celku a uvědomění si, že svým postojem a jednáním mohou ovlivnit své okolí i svět kolem sebe. Žáci budou vedeni k uvědomění, že odlišnosti jsou přirozenou a přínosnou součástí života a společnosti.
Předsudky a stereotypy
(6. až 9. třída ZŠ, 1. až 2. ročník SŠ)
Program je zaměřen na posílení tolerance a respektu k odlišnostem. Cílem programu je pomoci žákům/studentům zorientovat se v pojmech jako rasismus, xenofobie, diskriminace, předsudek a stereotyp. Třídnímu kolektivu bude osvětleno, jak mohou
předsudky a stereotypy ovlivňovat jejich vnímání druhých lidí. Program nabízí příležitost seznámit se s pocity a zkušenostmi minorit, což umožní žákům/studentům lépe pochopit jejich perspektivu a posílí budování empatie.
Efektivní učení
(6. až 7. třída ZŠ)
Cílem programu je podpořit žáky v uvědomění si vlastních učebních preferencí a nalezení způsobu učení, který jim nejlépe vyhovuje. Program je navržen tak, aby žáci pochopili, že každý jedinec má své vlastní individuální
potřeby a preferuje různé přístupy k učení. Lektorující seznámí žáky s konkrétními učebními metodami, které jim mohou pomoci dosáhnout lepších výsledků ve studiu.
První pracovní příležitosti
(9. třída ZŠ, 1. až 2. ročník SŠ)
Program se zaměřuje na podporu žáků/studentů v zamýšlení se nad reálnými možnostmi jejich budoucího pracovního uplatnění. Důraz je kladen na uvědomění si vlastních silných a slabých stránek. Součástí programu je nácvik praktických dovedností
spojených s hledáním zaměstnání, jako je správná formulace životopisu či seznámení se s průběhem výběrového řízení. Lektorující žákům předají informace o možných rizicích a nástrahách pracovních smluv a nekalých praktikách zaměstnavatelů.
Odpovědnost a právo
(8. až 9. třída ZŠ, 1. až 2. ročník SŠ)
Program je zaměřen na seznámení se s právy a povinnostmi souvisejícími s dovršením 15. roku života. Cílem programu je pomoci žákům/studentům porozumět vlastní odpovědnosti a dopředu umět vyvodit možné důsledky svého jednání. Žáci/studenti budou
seznámeni se základy a různými aspekty trestněprávní odpovědnosti. Prostřednictvím interaktivních aktivit dostanou žáci/studenti možnost posoudit morální hlediska jednání a jejich relativitu.
Finanční gramotnost
(8. až 9. třída ZŠ, 1. až 2. ročník SŠ)
Cílem programu je rozvíjet u žáků/studentů klíčové finanční dovednosti, které jim pomohou efektivně nakládat s penězi. Žáci/studenti se v rámci praktického nácviku dozvědí, co jsou zbytné a nezbytné výdaje,
seznámí se s rodinným či osobním rozpočtem, s možnostmi spoření, zvyšováním příjmů či dostupnými úvěrovými produkty. Důraz je kladen na finanční samostatnost a odpovědnost.
Mediální gramotnost
(8. až 9. třída ZŠ, 1. až 2. ročník SŠ)
Cílem programu je podpořit v žácích/studentech schopnost kritického myšlení, posuzování a ověřování informací z médií. Během programu se třídní kolektiv seznámí s různými typy médií a bude se učit
rozpoznávat různé složky žurnalistiky. Žáci/studenti budou informováni o konceptu umělé inteligence a prostředcích, které využívají reklamy napříč médii.

ZÁVISLOSTI

Alkohol a kouření
(3. až 5. třída ZŠ)
Cílem programu je objasnit žákům reálná rizika spojená s užíváním alkoholu a cigaret a vyvrátit rozšířené mýty, které mohou ovlivňovat jejich postoj a chování vůči těmto návykovým látkám. Žáci se pomocí aktivit
dozvědí o negativních dopadech alkoholu a kouření na zdraví a psychiku člověka. Program podporuje žáky v kritickém myšlení a rozvíjení schopnosti odolávat tlakům okolí.
(Nad)užívání a závislost
(6. až 9. třída ZŠ)
Cílem programu je představit žákům širokou škálu oblastí, na nichž může být člověk závislý, a zvýšit povědomí žáků o znacích a faktorech spojených se závislostmi. Program se rovněž zaměřuje na vysvětlení podstaty bio-psycho-sociálních příčin a důsledků
závislostí. Třídní kolektiv se seznámí s fázemi rozvoje závislosti, dozví se, jak může závislost postupně ovlivňovat život jedince a procvičí si komunikaci svého rozhodnutí odmítnout užívání návykových látek.
(Ne)legální drogy
(8. až 9. třída ZŠ)
Program se zaměřuje na rizika užívání legálních a nelegálních drog v bio-psycho-sociálním kontextu. Cílem programu je objasnit mechanismy užívání drog a nabourat mýty týkající se užívání nelegálních návykových látek. Žáci budou
informováni o nejrůznějších typech nelegálních látek a o dopadech jejich užívání
na zdraví a psychiku člověka. Během programu je u žáků rozvíjena schopnost odolávat vnějšímu tlaku.

Ceník

Reference

Zajímá vás, jak hodnotí naše programy vyučující z jiných škol?
„Proximu znám, vždy připravený, zajímavý program. Oceňuji udržení hranic práce žáků, navracení žáků k práci i upozorňování na nutnost dodržování pravidel“ (ZŠ Mládí)

„Vždy je příjemné vidět žáky v reakci na jiné pedagogy a na sebe navzájem.“ (ZŠ Chýně)

„Příjemné vystupování, laskavý přístup a empatie k dětem.“ (ZŠ Mohylová)

„Lektoři profesionálně odpovídali na otázky dětí, upozornili na oblasti, které by měly respektovat a dodržovat. Přístup lektorů byl velmi profesionální. Získali si respekt třídy.“ (ZŠ Na Beránku)

„Moc děkuji, jako přínosné vidím, že po programu probíhá zpětná vazba s učitelem a lektory.“ (Komunitní škola Kokoška)

„Děkuji za příjemně strávené hodiny, ze kterých se žáci mohli dozvědět důležité informace (aktivní formou).“ (ZŠ Ratibořická)
Stejně důležitá je pro nás zpětná vazba od žáků a studentů. 
„Cítila jsem se bezpečně.“ (studentka A2, Masarykova střední škola chemická, program Partnerství a sexualita)

„Zapamatoval jsem si, že se můžu opít po jednom pivu.“ (žák 5. C, ZŠ Angel, program Alkohol a kouření)

„Lektorky byly moc milé a ohleduplné.“ (studentka kvinty, Gymnázium prof. Jana Patočky, program Nelegální drogy)

„Zaujalo mě, co znamená asertivní.“ (žák 8. B, ZŠ Kuncova, program Agresivita a asertivita)

„Náplň mi přišla skvělá, rozhodně si myslím, že by se tomuto tématu mělo ve škole věnovat daleko víc času.“ (studentka 4. A, Gymnázium Budějovická, program Partnerství a sexualita)

„Zaujalo mě, že žádná cigareta není bezpečná.“ (žákyně 5. C, ZŠ Angel, program Alkohol a kouření)

„Odnesl jsem si různé návody na zvládání krizových situací.“ (student 3. ročníku, Gymnázium Paměti národa, program Zdravé já)

„Zaujalo mě, jak lektorky s citem a porozuměním vysvětlovaly a popisovaly různá témata.“ (studentka 3. ročníku, Obchodní akademie Kolín, program Partnerství a sexualita)

„Zapamatovala jsem si, že je hodně druhů hranic a ne každý dodržuje naše hranice.“ (žákyně 6. A, ZŠ U Školské zahrady, program Hranice a důvěra)
Stejně důležitá je pro nás zpětná vazba od žáků a studentů. 
„Zaujala mě hra s těmi argumenty, jak jsme byli ve skupinách a měli odpovědět na jednu otázku.“ (žákyně 9. B, ZŠ Mezi Školami, program Odpovědnost a právo)

„Skupinová práce mě bavila a líbilo se mi, že ty skupinky byly náhodné.“ (žákyně 6. B, ZŠ Kavčí hory, program (Nad)užívání technologií)

„Zapamatovala jsem si, že vždy jde udělat kompromis.“ (žákyně 6. B, ZŠ Řeporyje, program (Ne)zdravý kolektiv)

„Zaujalo mě překvapivé nebezpečí vapování.“ (student kvinty, Gymnázium prof. Jana Patočky, program (Ne)legální drogy)

„Zaujala mě řeč těla při mluvení se spolužákem.“ (žák 8. A, ZŠ Kuncova, program Agresivita a asertivita)

„Musíme si dávat pozor, co sdílíme, a jestli nesdílíme něco, co nechceme.“ (žák 7. A, ZŠ náměstí Svobody, program Vztahy v kyberprostoru)

„Nebylo to nudné a věnovaly se nám.“ (žákyně 7. A, ZŠ Bronzová, program Stres a emoce)

„Zapamatoval jsem si, že každá země má jiná pravidla.“ (žák 5. C, ZŠ Mládí, program Život v rozmanitosti)

„Když se ztratím, mám zůstat na místě.“ (žákyně 3. A, ZŠ Mládí, program Zdraví a rizikové chování)

„Zaujalo mě povídání o sebepoškozování, psychické nemoci jsou vážná věc a měli bychom o nich víc mluvit.“ (studentka sexty, Gymnázium prof. Jana Patočky, program Zdravé já)

Certifikace

Certifikace všeobecné primární prevence
Pro bližší informace o prodloužení certifikace vizte následující vyjádření MŠMT.
https://msmt.gov.cz/uploads/dopis_nm_informace_k_pozastaveni_01072019.pdf

Kontakty

Pokud máte zájem o realizaci programu Primární prevence na ZŠ či SŠ, kontaktujte prosím jeho koordinátorku na uvedeném e-mailu či telefonním čísle.

V případě jakýchkoli dotazů či v případě potřeby konzultace, jak vytvořit plán primární prevence z naší nabídky, se na nás rovněž neváhejte obrátit.

Mgr. Michaela Hladká
Koordinace a řízení Primární prevence

Telefon: +420 775 608 508
E-mail: hladka@proximasociale.cz

PhDr. Eva Weislová 
Vedoucí sekce vzdělávání a prevence

Telefon: +420 777 471 803
E-mail: weislova@proximasociale.cz

 

Proxima Sociale o.p.s.

Sídlo:
Rakovského 3138/2
Praha 4 – Modřany
143 00
IČO: 49625624

Telefon office: +420 277 007 280
(Po–Pá, 8–16)

E-mail: office@proximasociale.cz
Datová schránka: s68qf4d
Číslo účtu: 35-5842040247/0100

Kontakty

Mgr. Jindřich Racek
Ředitel
E-mail: racek@proximasociale.cz
Telefon: +420 775 610 004

Mgr. Hana Solařová
Vedoucí rozvoje programů/Zástupkyně ředitele
E-mail: solarova@proximasociale.cz
Telefon: +420 774 610 092

Ludmila Borovková
Vedoucí ekonomka
E-mail: borovkova@proximasociale.cz
Telefon: +420 776 610 411

Donátoři

Vážíme si Vaší důvěry – děkujeme, že jste s námi.
Dále nas podporují
Podívejte se zde

Podpořte nás